Pristatome tai, ką turi žinoti kiekvienas reklamos specialistas. Ar teko kada susimąstyti, kuri diena yra ta diena, kai vartotojai aktyviausi? Kurią dieną reiktų padidinti reklamos apimtis? Ar padidinus reklamos apimtis tą dieną, investicijų grąža bus didesnė?
Ar vartotojų aktyvumas tiesiogiai koreliuoja su pardavimų kiekiu? Ar skaitmeninės rinkodaros praktika galioja ir tradicinėse rinkodaros priemonėse?
Nesivadovaukite bendromis tendencijomis, nes jos yra klaidingos
Atlikome tyrimą, kurio metu išanalizavome 100 įmonių tinklalapių vartotojų lankomumą dviejų mėnesių laikotarpyje. Įmonės bei laikotarpiai parinkti atsitiktinai. Žinoma, yra daug faktorių, galinčių įtakoti vartotojų aktyvumą internete. Tokių, kaip nacionalinės šventės, staigūs oro pasikeitimai, specifinė verslo šaka ar kiti reklamos veiksniai. Dėl šios priežasties visus stipresnę įtaką vartotojų aktyvumui galinčius turėti faktorius eliminavome.
Tyrimo metu nustatėme, kad verslas neturėtų, priimant sprendimus dėl reklamos, remtis bendra statistika, nes jie per daug nutolsta nuo konkretaus verslo vidurkio. Vieniems verslams trečiadienis buvo ta diena, kai pastebėti statistiškai net 33% dažnesni vartotojų aktyvumo pikai negu kitomis dienomis. Kitiems verslams tai buvo antradienis, dar kitiems – penktadienis ir pirmadienis. Negalėjome identifikuoti tokios darbo dienos, kuri kuriam nors iš verslų nebūtų pasitaikiusi su aukščiausiu lankytojų aktyvumu.
Išimtis galėtų būti šeštadienis ir sekmadienis. Tomis dienomis vartotojų aktyvumas yra mažiausias. Nors šiandien daliai verslų matomas šios tendencijos silpnėjimas, atsiradęs dėl išaugusio išmaniųjų įrenginių naudojimo. Kiekvienas verslas turi atrasti savo geriausią arba geriausias dienas didesniam reklamos aktyvumui, kuriomis galėtų pasiekti didesnės investicijų grąžos.
Ar vartotojų aktyvumas tiesiogiai koreliuoja su pardavimų apimtimis?
Greičiausiai dauguma Jūsų atsakys, kad “taip”, ir būsite teisūs, nors yra vienas „bet“.
Dažnai vartotojų aktyvumas statistiškai tiesiogiai įtakoja pardavimų apimtis, bet nebūtinai įtakoja apyvartą ir nebūtinai ta įtaka matoma tą pačią dieną.
Ar žinote, koks yra Jūsų produkto pardavimo ciklo laikas? Jeigu ciklas yra 1 diena, tai ir pardavimai bus didžiausi didžiausio lankytojų aktyvumo dieną. Jeigu pirkimo ciklas yra viena ar daugiau dienų, tai ir pardavimai įvyks po atitinkamo dienų skaičiaus.
Šioje vietoje analizuojant duomenis reikia būti atsargiems. Produktų pirkimo dieną tinklalapio lankomumas taip pat bus padidėjęs, dėl jame apsilankančių pirkėjų, kurie yra nusprendę pirkti anksčiau. Taigi reikia atskirti dienas, kada tinklalapio lankomumas išauga dėl pirkėjų, o kada dėl potencialių pirkėjų, ieškančių informacijos apie Jūsų produktą. Klaidingas lankomumo priežasčių identifikavimas gali blogai veikti Jūsų reklamos planavimą, o tai tiesiogiai veikti ir Jūsų investicijos į reklamą investicijų grąžos mažėjimą. Taip atsitinka tada, kai reklamos laurus priskiriate visiškai ne tam, kam jie priklauso.
Apie neteisingas interpretacijas ir strategines klaidas reklamos planavime dar rašysime kituose straipsniuose.
Išvada
- Nesivadovaukite bendromis statistikomis. Patikrinkite ir išsiaiškinkite statistiką savo verslui.
- Identifikuokite savo didžiausio vartotojų aktyvumo savaitės dieną, kai jie ieško sprendimo.
- Žinokite savo produkto pirkimo laiko ciklą.
- Suaktyvinkite reklamą didesnio vartotojų aktyvumo dienomis.
- Matuokite efektyvumą pagal investicijų grąžą (ROI).