„Google AdWords“, arba tiesiog „AdWords“, yra turbūt žinomiausia reklamos paslauga pasaulyje, skaičiuojanti jau 17-tuosius gyvavimo metus. Iš pradžių įmonės mokėdavo mėnesinį mokestį, o „Google“ pati kurdavo ir valdydavo jų reklamines kampanijas. Nuo to laiko platforma pasikeitė beveik neatpažįstamai.
Šiandien „AdWords“ skelbimai gali būti rodomi dviejuose tinkluose: Paieškos tinkle ir Vaizdinės reklamos tinkle. Reklama Paieškos tinkle – tai tekstiniai skelbimai, rodomi tarp paieškos rezultatų. Tuo tarpu reklamuojantis Vaizdinės reklamos tinkle įvairių formatų skelbimai rodomi milijonuose kitų svetainių internete.
Koks gi esminis skirtumas tarp abiejų tinklų? Paieškos tinklas padeda pasiekti žmones, kurie jau ieško prekės ar paslaugos. Vaizdinės reklamos tinklas efektyvesnis norint pasiekti potencialius pirkėjus, kurie dar nėra tiksliai apsisprendę, ko ieško. Pavyzdžiui, jeigu turite žūklės reikmenų parduotuvę, galite pristatyti ją žmonėms, skaitantiems naujų meškerių apžvalgas.
Reklama „Google“ paieškoje
„AdWords“ veikimo pagrindas – raktinės frazės. Verslas, naudojantis „AdWords“, iš pradžių nustato, kokius terminus paieškoje vartoja jo potencialūs klientai, o tuomet su šiais terminais kuria skelbimus. Jeigu vartotojas surenka tikslią ar panašią raktinę frazę, jam gali būti parodytas įmonės skelbimas, kuris paspaustas nukreipia į svetainę.
„AdWords“ skelbimų pavyzdžiai.
Atsirenkant raktines frazes „AdWords“ reklamos kampanijoms, galima pasirinkti skirtingą atitiktį – tai, kaip tiksliai vartotojo paieška turi atitikti jūsų reklamuojamą raktinę frazę. Paimkime pavyzdį su raktiniu žodžiu „papūgų maistas“.
- Plati atitiktis: skelbimai rodomi pagal raktinę frazę ir jos variantus, įskaitant sinonimus, netaisyklingą rašybą, susijusias paieškas ir pan. Paieškos pavyzdys: pirkti lesalą papūgoms.
- Plačios atitikties keitiklis: skelbimai rodomi pagal pakeistą raktinę frazę (ne sinonimus). Šiuo atveju gali skirtis galūnės ar žodžių tvarka. Paieškos pavyzdys: maistas papūgoms.
- Frazės atitiktis: skelbimai rodomi pagal frazę (žodžių junginį) ar jos variantus. Paieškos pavyzdys: parduoda papūgų maistą.
- Tiksli atitiktis: skelbimai rodomi ieškantiems pagal tikslų terminą. Paieškos pavyzdys: papūgų maistas.
- Neigiama atitiktis: skelbimai rodomi ieškantiems be termino. Jeigu neigiamą atitiktį nustatysime žodžiui „papūgų“, tai paieškos pavyzdys galėtų būti šunų maistas.
Be raktinių žodžių atitikties, skelbimų rodymą Paieškos tinkle galima patikslinti pagal paieškos vietovę, kalbą, įrenginį ir auditoriją. Daugiau apie tai, kaip teisingai pasirinkti raktinių žodžių atitikties tipą, galite sužinoti čia.
Reklama „Google“ Vaizdinės reklamos tinkle
„Google“ Vaizdinės reklamos tinklas apjungia daugiau nei 2 milijonus svetainių ir mobiliųjų programėlių, priklausančių arba pačiai kompanijai, arba jos partneriams. „Google“ teigia, kad su reklama Turinio tinkle galima pasiekti daugiau nei 90% visų interneto vartotojų.
„AdWords“ vaizdo skelbimų žymėjimas.
Kaip ir Paieškos tinkle, Vaizdinės reklamos tinklo skelbimų rodymą galima susiaurinti ir taip išvengti rodymo netikslinei auditorijai. „AdWords“ skelbimus galite rodyti pagal:
- Kontekstą: skelbimai rodomi svetainėse, kurių turinys atitinka jūsų pasirinktus raktinius žodžius arba konkrečias temas, pvz., „automobiliai“.
- Auditorijas: jeigu siekiate didesnio žinomumo, galite taikyti pagal bendrų interesų auditorijas, o jeigu labiau domina žmonės, jau pasirengę pirkti jūsų produktą, rinkitės potencialių klientų auditorijas. Taip pat galite reklamuotis auditorijai, kuri jau lankėsi jūsų svetainėje, per pakartotinės rinkodaros kampaniją. Naujausia funkcija – taikymas pagal demografinius rodiklius (amžių, lytį ir tėvystės būseną).
- Paskirties vietas: galite patys pasirinkti, kuriose svetainėse ir programose mobiliesiems rodysite skelbimus. Tai gali būti labai efektyvus sprendimas, jeigu žinote, kur jūsų potencialūs klientai praleidžia daugiausia laiko.
- Vietovę ir kalbą: jeigu siekiate pritraukti kuo daugiau lankytojų iš Lietuvos, tikriausiai nėra prasmės rodyti skelbimų svetainėse, kurių turinys parašytas, pavydžiui, estiškai.
- Įrenginį: galite nustatyti, kad skelbimai būtų rodomi, pavyzdžiui, išimtinai mobiliuosiuose telefonuose.
„Google“ reklamos kaina
Kuo populiaresnė raktinė frazė, tuo daugiau įmonių nori jai rodyti savo skelbimus paieškos rezultatuose – o vietos čia yra mažai: 4 pozicijos puslapio viršuje ir 3 apačioje. Kaip „AdWords“ nusprendžia, kurį skelbimą rodyti?
Atsakymas – „Google“ skelbimų aukcionas, kuris nustato, ar skelbimas apskritai bus rodomas ir kurioje pozicijoje. Esminis dalykas čia yra jūsų skelbimo reitingas: kuo jis aukštesnis, tuo geriau. Reitingas apskaičiuojamas kiekvienai paieškai atskirai, ir jį lemia daugelis veiksnių, pavyzdžiui:
- Skelbimo kainos siūlymas: tai, kiek daugiausia esate pasirengę mokėti už skelbimo parodymą, paspaudimą ar konversiją (plačiau apie mokėjimo tipus – žemiau straipsnyje).
- Numatomas skelbimo paspaudimų rodiklis (angl. CTR – Click-Through Rate). Tai yra „AdWords“ prognozė apie tai, kokia vartotojų dalis spaus ant skelbimo, iš dalies paremta ankstesniais rezultatais.
- Skelbimo atitikimas paieškai.
- Nukreipimo puslapio kokybė. Čia vertinami „Google“ robotų surinkti duomenys apie jūsų svetainės patogumą vartotojui, turinio aktualumą, aiškumą ir kitus faktorius.
Trumpai tariant, jeigu norite aukštesnės skelbimo pozicijos, turite tris kelius: kelti kainos pasiūlymą, skelbimo kokybę ir (arba) nukreipimo puslapio kokybę.
Svarbiausia tai, kad net jeigu konkurentai pasiūlys didesnę kainą, jūs vis tiek galite laimėti aukštesnę poziciją, jeigu jūsų skelbimas bus geresnis. Be to, už aukštesnės kokybės skelbimo paspaudimą mokėsite mažiau. Daugiau apie tai, kaip pagerinti skelbimų kokybę, galite sužinoti čia.
„Google“ reklamos tikslai
„AdWords“ yra reklamos priemonė, kurios tikslą turėtumėte žinoti dar prieš paleisdami kampaniją. Platforma siūlo pasirinkti vieną iš trijų reklamos strategijų, nuo kurių priklauso tai, kaip bus apmokestinami jūsų skelbimai.
- Didesnis prekės ženklo žinomumas. Čia svarbiausia – kuo daugiau reklamos parodymų. Rekomenduojamas mokesčio už tūkstantį parodymų (MUT) kainų siūlymas, o reklamai vaizdo įrašuose – mokesčio už peržiūrą (MUŽ) siūlymas.
- Geresnis svetainės lankomumas – dažniausiai pasirenkama strategija, orientuota ne į skelbimų paspaudimus. Šiuo atveju patariama rinktis mokesčio už paspaudimą (MUP, angl. PPC) siūlymą.
- Daugiau konversijų – strategija, skatinanti vartotojus atlikti veiksmus tiesiogiai svetainėje. Taip pat galite stebėti ir konversijas iš kitų šaltinių, pavyzdžiui, klientų skambučius jūsų nurodytu telefonu arba „Android“ programėlės parsiuntimus. Tam reikia nustatyti konversijų stebėjimą ir pasirinkti tikslinio mokesčio už įgijimą (MUĮ) siūlymą.
Efektyvi reklama prasideda nuo aiškių tikslų.
Jeigu naudojate daug raktinių žodžių, kiekvienam iš jų atskirai nustatyti kainos pasiūlymą gali būti nepatogu. Čia „AdWords“ vėl siūlo išeitį: neautomatinį ir automatinį kainų siūlymą. Neautomatinis siūlymas – tai jau minėtas kainų nustatymas rankiniu būdu visai skelbimų grupei arba atskiriems raktiniams žodžiams. Tuo tarpu automatinis siūlymas leidžia nusistatyti dienos biudžetą reklamai, kurį „AdWords“ išnaudoja siūlydama raktinių žodžių kainas už jus, kad gautumėte kuo daugiau paspaudimų, konversijų ar pasiektumėte kitų reklamos tikslų.
„Gmail“ reklama
2015 m. rudenį oficialiai pristatyti „Gmail“ skelbimai yra vienas naujausių „Google“ reklamos produktų. Ši paslauga pasiekiama ir valdoma toje pačioje „AdWords“ paskyroje: tereikia sukurti naują Vaizdinės reklamos tinklo kampaniją ir pasirinkti pageidaujamą „Gmail“ skelbimų formatą skelbimų galerijoje.
„Gmail“ skelbimai pašto dėžutėje iš pradžių rodomi sutrauktos būsenos, o paspaudus, jie išskleidžiami iki pilno laiško dydžio. Skelbime gali būti derinami įvairūs turinio formatai – tekstas, vaizdo įrašas, interaktyvi forma ir kt. – siekiant atkartoti nukreipimo puslapio struktūrą. Po to, kai skelbimas išskleidžiamas, visi tolesni paspaudimai jame yra nemokami.
Sutraukto ir išplėsto „Gmail“ skelbimo vaizdas.
Labai patogu tai, kad „AdWords“ siūlo nemažai skirtingų nemokamų šablonų skelbimams, todėl nereikia papildomai įdarbinti dizainerių. Kita vertus, jeigu norite unikalaus formato, galite įkelti ir HTML kalba suprogramuotą skelbimą.
Kaip ir kitus Vaizdinės reklamos tinklo skelbimus, „Gmail“ reklamą galima taikyti pagal raktines frazes, auditorijų pomėgius, demografinius rodiklius ir kitus kriterijus. Skelbimų rodymas veikia aukciono būdu, todėl rekomenduojame iš pradžių nustatyti labai mažą dienos biudžetą ir pamažu kelti kainos pasiūlymą, kol išsiaiškinsite, kiek mažiausiai reikia mokėti, kad skelbimas būtų parodytas. Tuomet jau galite didinti dienos biudžetą.
Jeigu norite gerų rezultatų su „Gmail“ reklama, skelbimus turėtumėte dažnai atnaujinti, taip pat ieškoti ir naujų auditorijų. Priešingu atveju, jeigu nuolat taikotės į tą pačią auditoriją ir nekeičiate skelbimo turinio, jau po poros savaičių skelbimų efektyvumas pradės mažėti.
„YouTube“ reklama
Reklaminiai klipai – labiausiai įtraukianti skelbimų forma, sujungianti tekstą, vaizdą ir garsą. Tai kartu ir sparčiausiai populiarėjantis skelbimų formatas, pirmiausia varomas į priekį nuolat augančios mobiliųjų įrenginių vartotojų skaičiaus. Vaizdo įrašai atveria daug galimybių eksperimentuoti su reklamos trukme ir forma: galima reklamuoti produktų demonstracijas, klientų istorijas, mokomuosius klipukus ir t.t.
„AdWords“ Vaizdinės reklamos tinkle – „YouTube“ kanale ir daugybėje kitų svetainių ir programėlių – galima įkelti ir reklamuoti trijų skirtingų formatų vaizdo įrašų skelbimus. Jų paskirtis šiek tiek skiriasi, tad pirmiausia pagalvokite apie jūsų reklamos tikslą.
„TrueView“ skelbimai sraute
Reklaminiai vaizdo įrašai, rodomi prieš, per arba po vaizdo įrašų. Šiuos skelbimus galima praleisti po 5 sekundžių. Jei vartotojas skelbimą žiūrėjo daugiau nei 30 sekundžių (arba proporcingą klipo dalį, jei jis trumpesnis) arba paspaudė ant skelbimo, toks parodymas bus įkainotas pagal mokesčio už peržiūrą (MUŽ) siūlymą.
„TrueView Video Discovery“ skelbimai
Šio formato skelbimai rodomi nebe kartu su kitu vaizdo įrašu, o taip vadinamose atradimo vietose – įvairiuose „YouTube“ ir kitų leidėjų grojaraščiuose, skirtuose pasiūlyti vartotojams daugiau juos dominančių klipų. Kadangi tokie vaizdo įrašų skelbimai nepaleidžiami automatiškai, jie beveik visada ragina paspausti – ir tik tada yra apmokestinami.
Trumpi vaizdo įrašo skelbimai
2016 m. vasarą pristatytas formatas, kurį „Google“ sukūrė išimtinai mobiliesiems telefonams ir jų auditorijai, kuri nepatikusį klipą praleidžia per pirmas 10-15 sekundžių. Šių skelbimų praleisti negalima, užtat jie labai trumpi – tik 6 sekundžių trukmės. Apmokestinami nebe už peržiūras, o taikant mokestį už tūkstantį parodymų. Šis formatas rekomenduojamas, jeigu norite pasiekti kuo didesnę auditoriją ir turite trumpą įsimenantį pranešimą.
Kaip pasirinkti „AdWords“ reklamą?
Vienareikšmiškai atsakyti, kuris tinklas – Paieškos ar Vaizdinės reklamos – efektyvesnis, galima atsakyti tik įsigilinus į konkretaus verslo atvejį. Vis dėlto yra ir bendri principai, dėl kurių sutaria beveik visi.
- Reklamos tikslas. Jeigu norite skelbimais pasiekti kuo platesnę auditoriją ir daugiau apsilankymų svetainėje, tam geriausiai tiks Vaizdinės reklamos tinklas, įskaitant ir vaizdo įrašo skelbimų kampanijas. Šis tinklas taip pat labai tinka reklamuoti produktus, kurių pirkimo ciklas yra ilgas (t.y., vartojai ilgai sprendžia prieš pirkdami).
- Biudžetas. Jeigu turite ribotą biudžetą ir jums svarbiausia kuo aukštesnė lankytojų srauto kokybė, rinkitės reklamą Paieškos tinkle. Čia turėsite daugiau šansų skelbimus parodyti potencialiems pirkėjams ir galėsite lengviau išmatuoti reklamos investicijų grąžą.
Efektyvi reklama „AdWords“ platformoje reikalauja nemažai žinių – tiek apie pačią sistemą, tiek apie reklamos rinką ir vartotojų elgesį apskritai. Be to, „AdWords“ beveik kiekvieną mėnesį paskelbia apie svarbius atnaujinimus, kuriuos pramiegoję, už skelbimus mokėsite daugiau, nei galėtumėte kitu atveju. Todėl įmonėms, siekiančioms pačių geriausių rezultatų su „AdWords“, paprastai talkina skaitmeninės rinkodaros specialistai.