„Google Ads” platforma vis sparčiau juda didesnio automatizavimo link. Ši tendencija turi didelę svarbą el. komercijos verslams, kadangi, esant didelėms apimtims, tai supaprastina reklaminių skelbimų kūrimą bei leidžia juos lengviau individualizuoti. Norint padėti įmonėms geriau suprasti minėtos technologijos suteikiamas galimybes, balandžio 24 dieną „Vilnius Tech Park” komplekse surengta konferencija, tema „Reklaminių kampanijų „Google Ads” tinkle automatizavimas el. komercijos verslams”. Renginyje buvo dalijamasi „Google” ir „Raibec” atstovų įžvalgomis apie automatizavimo praktikų taikymą įvairiose reklamos kūrimo bei aptarnavimo proceso stadijose. Konferencijoje aptarta visa procedūros eiga, o labiausiai akcentuoti elementai – reklaminių skelbimų kūrimas, atnaujinimas ir apmokėjimas.
Reklaminių skelbimų kūrimo automatizavimas
Niekas nenuginčys, kad reklamos poveikis ženkliai priklauso nuo kūrybinių sprendimų. Šiuo klausimu jums į pagalbą ateina „Google” „Smart Creatives” įrankiai. Naudojantis minėtais instrumentais, „Google” sistemos mokymasis (angl. machine learning), išanalizavęs milžinišką kiekį vartotojo siunčiamų signalų, atrenka geriausias reklamos skelbimų elementų kombinacijas ir pateikia tinkamiausią pranešimą reikiamam vartotojui. Tokio kiekio duomenų negali apdoroti ir išanalizuoti vienas asmuo ar žmonių komanda, tad tai ne tik sutaupo laiko, bet ir pagerina reklamos kokybę. Konferencijoje buvo pateiktas vieno lietuviško buitinės elektronikos prekybos tinklo pavyzdys. Automatizavus reklaminių skelbimų kūrimą, minėtos įmonės pardavimai, sąlygoti „Google Ads” platformos kampanijų, 2018 metais paaugo 86,6%, o vidutinė paspaudimo kaina (CPC) sumažėjo 16,2%.
Reklaminių skelbimų atnaujinimo automatizavimas
Tam tikri el. komercijos verslai turi platų siūlomų produktų, kurių atributai nuolat keičiasi, asortimentą. Renginyje nagrinėtas Lietuvoje veikiančio skrydžių bilietų platintojo atvejis, kai kasdieninė reklamos kampanija susideda iš 1500 reklamos skydelių, 4000 skelbimų ir 1500 reklaminių grupių. Pasikeitus tokiam bilieto parametrui kaip kaina, atnaujinti skelbimų fiziniu būdu praktiškai neįmanoma. Automatizavimas susidoroja su šiuo iššūkiu – vartotojus pasiekia naujausia informacija su geriausiais pasiūlymais. „Raibec” sukurto skelbimų atnaujinimo sprendimo įdiegimas leido įmonei padidinti pardavimus per „Google Ads” net 88%.
Reklaminių skelbimų apmokėjimo automatizavimas
Kaip teigė „Google” atstovė: „Internetinės rinkodaros specialistai 80% laiko praleidžia rankiniu būdu atlikdami užduotis, tokias, kaip aukcionų kainos pasiūlymų nustatymas, ir tik 20% laiko yra skiriama strategijai”. Automatizavimas leidžia nuimti dalį mechaninio darbo nuo specialisto pečių. Taip optimizuojami įmonės veiklos procesai, o tinkamai perskirstant laiką didinamas veiklos efektyvumas. Kad galėtumėte geriau išnaudoti turimą laiką, „Google” siūlo automatizuotą kainos pasiūlymų sprendimą „Smart Bidding”. Naudojant šį strategijų rinkinį, automatiškai nustatomas tinkamas kiekvieno skelbimų aukciono kainos pasiūlymas, kad pasiektumėte kuo daugiau konversijų ar didesnę konversijų vertę.
Automatizuoti ar ne?
„Raibec” atstovai pateikė realų vienos įmonės pavyzdį, kas atsitinka, atsisakius automatizavimo. Aptariant šį atvejį, buvo lyginami 2018 metų (kai procesai buvo automatizuoti) ir 2019 metų (kai automatizavimo atsisakyta) duomenys. Nebenaudojant automatizavimo:
- 3 kartus išaugo vidutinė paspaudimo kaina (CPC);
- 10 kartų sumažėjo 1 Eur investicijų grąža (ROAS);
- „Google Ads“ išleidus 230% daugiau, vartotojų pasiekta 19% mažiau.
Išanalizavus pagrindinių našumo rodiklių pokyčius, gali pasirodyti, kad automatizavimas yra lengvas būdas padidinti rinkodaros efektyvumą. Visgi, automatizuoti procesus „Google Ads“ platformoje taip pat reikia sugebėti. Pritaikius netinkamą strategiją, šis metodas gali būti greitas būdas išleisti visą reklaminį biudžetą, už tai nieko negaunant atgal. Nepaisant to, automatizavimas yra neišvengiamas, tad įmonėms, norinčioms būti priekyje, privalu skirti daugiau dėmesio šioms technologinėms naujovėms.