RAIBEC » BDAR » Kaip patikrinti ar internetinė svetainė atitinka BDAR

Kaip patikrinti ar internetinė svetainė atitinka BDAR

Kaip pasitikrinti ar internetinė svetainė atitinka BDAR reikalavimus?

Autorius

Paskelbta

Pasitikrinkite ar jūsų tinklalapis paruoštas ir atitinka BDAR bei TCF2.2 slapukų sutikimo rinkimo standartą
(Cookie Consent)

Atlikite tinklalapio BDAR ir TCF 2.2 standarto atitikties auditą

Kodėl tai svarbu?

Tai be išimties liečia visus verslus, turinčius ir valdančius bet kokio tipo tinklalapius ar aplikacijas ir renkančius bet kokią informaciją apie vartotojus elektroninėse laikmenose. Tinkamai paruošta tinklalapio slapukų politika, atitinkanti BDAR reikalavimus ir TCF2.2 standartą, neabejotinai turi daug privalumų.

  1. Teisiniai reikalavimai:

    Vadovas turi užtikrinti, kad organizacija laikytųsi visų taikomų teisės aktų ir reglamentų, susijusių su asmens duomenų tvarkymu ir privatumo apsauga.
    Reikalavimų nesilaikymo atveju gresia administracinės baudos siekiančios 2–4 % ankstesnių finansinių metų bendros metinės apyvartos, arba iki 20 milijonų eurų.
    Viešajam sektoriui numatytos baudos iki 0,5–1 proc. metinio biudžeto (iki 30–60 tūkstančių eurų).

  2. Vartotojų pasitikėjimas:

    Atvira, į vartotojų interesus orientuota, slapukų politika tinklalapyje padeda organizacijai demonstruoti atvirumą ir skaidrumą, gerinant vartotojų pasitikėjimą įmonės veikla. Skaidrus ir etiškas duomenų tvarkymas padeda išlaikyti geros reputacijos įvaizdį.

  3. Rinkodaros kampanijų efektyvumas ir taikymas:

    Leidžia organizacijai efektyviau vykdyti rinkodaros kampanijas, nes ji gali naudoti vartotojų suteiktus duomenis, pagerindama reklamos personalizavimą.
    Pakartotinė rinkodara yra viena iš personalizuotos reklamos formų.

    Google kompanija informuoja, kad 2024 m. pirmą ketvirtį intensyviai vykdo duomenų rinkimo blokavimą tinklalapiuose, kurie neatitinka TCF 2.2 standarto reikalavimų. Tai reiškia, kad įmonėms, renkančioms vartotojų naršymo duomenis ne pagal standartus, bus blokuojamas duomenų fiksavimas į Google produktus. Įmonės nebeturės tinklalapių lankomumo statistikos Google Analytics ir nebegalės naudotis konversijomis Goolge Ads reklamose.

  4. Elgesio analizė ir optimizavimas:

    Suteikiant galimybę vartotojams leisti arba neleisti tam tikrų slapukų ar duomenų rinkimą, organizacija gali gauti svarbią informaciją apie vartotojų elgesį ir pageidavimus, padedant optimizuoti internetinės svetainės veikimą.

  5. Greičiau prisitaikyti prie kintančių teisės aktų:

    Padeda organizacijai lengviau prisitaikyti prie kintančių teisės aktų ir taisyklių, nes jis leidžia greitai pritaikyti duomenų rinkimo praktikas.

  6. Tarptautinės veiklos suderinamumas:

    Organizacija, kuri dirba tarptautinėje aplinkoje, lengviau suderina skirtingus šalių privatumo apsaugos reikalavimus.

    * Konkrečios priežastys gali skirtis priklausomai nuo organizacijos pobūdžio, veiklos srities ir tikslų.

Pasitikrinkite savarankiškai

Dauguma tinklalapio savininkų/administratorių ir IT specialistų mano, jog jų valdomi tinklalapiai atitinka BDAR teisinį reglamentą ir TCF 2.2 standartą. Bet tai ne visuomet tiesa.

Tai gana nauja ir griežtėjanti teisinė sritis, liečianti technologinį ir rinkodaros aspektus. Ir ji dažniausiai yra pažeidžiama.

Suteikiame jums galimybę savarankiškai įsivertinti tikimybę dėl tinklalapio atitikimo BDAR teisės aktams ir TCF 2.2 standartui.

Atsakykite sau į žemiau pateiktus klausimus „Taip“ arba „Ne“.
Jeigu abejojate dėl atsakymo arba atsakymas yra „Ne“ į nors vieną klausimą, reikėtų susirūpinti.
Tokiu atveju, būtinai pasikonsultuokite su specialistais.

  • Ar sutikimams dėl slapukų rinkti naudojate vieną iš Google sertifikuotų CMP (Consent Management Platform) programų? Visas Google sertifikuotas programas galite rasti šiame puslapyje: Google CMP certified partners.
  • Ar tinklalapyje įdiegtas SSL protokolas?
  • Ar tinklalapyje yra reguliariai atnaujinama Privatumo politika? Ar nuolatos atnaujinama informacija apie tinklalapyje naudojamus slapukus (Privatumo politikoje ar Slapukų politikoje)? Privatumo politikoje turi būti aprašyta kokius duomenis apie tinklalapio ar aplikacijos vartotojus renkate, kur ir kiek laiko juos saugote, kam ir kur naudojate.
  • Ar, rengiant privatumo politiką, ji buvo tikrinta dėl atitikimo BDAR išmanančio specialisto?
  • Ar privatumo politika yra lengvai randama pačiame tinklalapyje?
  • Ar yra nuoroda į privatumo politiką sutikimų skydelyje/pranešime?
  • Ar sutikimai yra registruojami? Turite registruoti vartotojų sutikimus, kad institucinio patikrinimo metu galėtumėte įrodyti, kad kaupiate duomenis su vartotojo sutikimu. Sutikimų sąraše paprastai yra vartotojo IP adresas, sutikimo data, laikas ir jo sutikimo pasirinkimai.
  • Ar tinklalapyje yra galimybė vartotojams lengvai pakeisti savo sutikimo pasirinkimus ar atšaukti sutikimą?
  • Ar duomenis apie vartotoją renkate tik tuomet, kai jis paspaudžia sutikimo rinkti mygtuką?
    Automatinis duomenų rinkimas tik informavus vartotoją, kad naršydamas tinklalpį jis sutinka su duomenų rinkimu, yra neteisėtas.
  • Ar sutikimo rinkti duomenis mygtukas yra lygiavertis atsisakymo mygtukui (nėra išskirtas kita spalva, forma arba kitais būdais skatinamas jo paspaudimas duodant sutikimą duomenų rinkimui)?
  • Ar yra lygiavertis mygtukas nesutikti/atsisakyti, jei naudojamas „Sutikti su visais slapukais“ mygtukas?
  • Ar tinklalapio slapukų sąrašas buvo sugrupuotas į atskiras kategorijas? Pvz. būtinieji, statistiniai, rinkodaros.
  • Ar yra galimybė sutikimą dėl slapukų pasirinkti išskaidytai pagal slapukų kategorijas?
  • Ar slapukų kategorijų pasirinkimas yra atliekamas laisva valia (t.y. iš anksto nepažymėtos pasirenkamos kategorijos)?
  • Ar periodiškai, bent kartą per mėnesį, yra patikrinamas visas tinklalapis (ne tik pagrindinis puslapis) dėl slapukų pasikeitimų? Dalis sutikimų valdymo įrankių turi skenavimo funkciją, bet ją vis tiek reikia nepamiršti įjungti. Ar jūsų turimas įrankis turi tokį funkcionalumą?
  • Ar yra organizacijoje procedūra užtikrininati, kad pasikeitus slapukams, yra laiku atnaujinama privatumo (slapukų) politika?
  • Ar ruošdami privatumo politiką ir diegdami sutikimų valdymo įrankį atsižvelgėte į visų šalių, kuriose parduodate savo produktus, teisinę aplinką? Jūsų tinklalapis turi atitikti teisinius reikalavimus tose rinkose.
  • Ar privatumo politika ir slapukų sutikimo skydelis pateiktas visomis tinklalapio kalbomis?
  • Jei tinklalapyje yra talpinamos trečiųjų šalių reklamos, ar, prieš duodant sutikimą, yra pateikiama informacija vartotojui apie reklamų partnerius? TCF 2.2 standartas apibrėžia kokia informacija turi būti pateikiama.

Plačiau ir apie bloguosius slapukų rinkimo pavyzdžius galite rasti mūsų straipsnyje: Neišvengiami pokyčiai skaitmeninėje rinkodaroje, laukiantys 2024 metais

Internetinės svetainės paruošimui pagal BDAR
Rekomenduojame

BDAR auditas

BDAR ir TCF 2.2
standarto atitikties auditą

Tinklalapio paruosimas BDAR ikona

BDAR ir TCF 2.2 standartu pagrįstą internetinės svetainės paruošimą


Apie autorius

Remigijus Kuliešius
Remigijus Kuliešius
Remigijus Kuliešius yra aukšto lygio skaitmeninės rinkodaros profesionalas, kurio patirtis šioje srityje siekia beveik du dešimtmečius nuo 2005 metų. Jis ne tik yra giliai įsitraukęs į šios srities naujovės, bet ir aktyviai dalijasi žiniomis, rašydamas straipsnius apie skaitmeninės rinkodaros strategijų kūrimą, rinkodaros efektyvumą ir našumą prestižiniuose leidiniuose, tokiose kaip M360 ir BZN Start. Be to, jis yra žinomas pranešėjas daugelyje rinkodaros renginių, kur dalinasi geriausia praktika ir įžvalgomis. Tačiau jo indėlis neapsiriboja tik verslo pasauliu. Remigijus taip pat mentoriauja jauniems verslams Lietuvos inovacijų agentūroje, padedant jiems augti ir klestėti naudojant skaitmeninės rinkodaros strategijas.
Mes remiame

RAIBEC | Be efficient online
J. Urbšio g. 3, 35190 Panevėžys
[email protected]
+370 614 14199

© 2022 – RAIBEC | Be efficient online – skaitmeninė rinkodara. Visos teisės saugomos.