Dažnas verslininkas, paklaustas, kodėl jo verslas yra geresnis, nei konkurentų, turi šiuos atsakymus: geresnė kaina, kokybė, profesionalumas ir operatyvumas. Įsivaizduokite, kad lygiai tokį patį atsakymą, tas pats vartotojas gauna pas kitus – konkurentus. Jeigu pamėginsite „atsistoti į kliento batus”, suprasite, kad tai nepadeda klientui apsispręsti pirkti produktus iš jūsų.
Tai kaip prisistatyti, kad vartotojas aiškiai suprastų, kuo jūs geresni, negu kiti jūsų konkurentai?
Supratimas kuo jūs esate kitokie, geresni, padės geriau suprasti savo auditoriją, į kurią nukreipiate reklamą, parduoti daugiau ir reklamos investicijas panaudoti efektyviau. Visa tai padidins jūsų veiklos efektyvumą, pardavimus ir pelningumą.
Kas yra USP/UVP
Unique Selling Proposition (USP) – pareiškimas apie tai, kas jūs esate, kaip įmonė – aiškus apčiuopiamų rezultatų, kuriuos klientas gauna, naudodamasis jūsų produktais ar paslaugomis, aprašymas. Unique Value Proposition (UVP) yra strategija. Tai – „kabliukas”, ant kurio kabinamos visos įmonės teikiamos vertės: produktas, paslauga, patirtis, įspūdis. Klientams, susiduriantiems su dideliais informacijos srautais, USP/UVP yra trumpas, individualus prisistatymas, kuris padeda suprasti, kodėl būtent jus reikia pasirinkti. Verslui USP/UVP teiginys padeda nepamiršti, KAS yra pagrindiniai klientai ir KODĖL jie turėtų rinktis būtent juos. Remiantis šiuo teiginiu, turėtų būti sustyguota ir visa rinkodara.
USP/UVP pavyzdžiai
USP/UVP prisistatymo kūrimas turėtų būti pradinė stadija, kurią pereina verslas. Pradinėje stadijoje tikrai netrūksta rūpesčių, o užduotis, išgryninti USP/USV prisistatymą, gali pasirodyti paini, tačiau tai būtina, norint pasiekti tikslinę auditoriją. Tai galimybė parduoti daugiau ir nešvaistyti lėšų be grįžtamojo ryšio, kadangi visi žinome, kad konkurencijai vietos yra visuomet.
Kaip gerai sukurto USP/UVP prisistatymo pavyzdžius, galime peržiūrėti tris naujienlaiškių kūrimui skirtus įrankius:
„Create and § send unforgettable email.” – „Kurkite ir siųskite nepamirštamus elektroninius laiškus”. Iš šio prisistatymo suprantame, kad turėsime galimybę kurti ir siųsti vizualiai išraiškingus ir amžinai įsimenamus naujienlaiškius, skirtus klientams, kuriems labai svarbu vaizdinis pateikimas.
„Go Further than Just Email Marketing” – „Siekite daugiau, nei tik el. pašto rinkodara”. Peržvelgus šią svetainę, tampa aišku, kad įrankis daugiafunkcinis, kad turėsite ne tik naujienlaiškių siuntimo galimybę.
„Ready, set, grow. Because our Marketing Platform is easy to use.” – „Pasiruošk, nusiteik, auk. Nes mūsų marketingo platforma paprasta naudotis”. Aišku ir nesudėtinga naudoti. Tokią žinią siunčia mums šis prisistatymas.
USP/UVP prisistatymas – trumpa, paprastai žodžiais perduota žinutė, apie tai, kokie yra jūsų privalumai, kuo jūs skiriatės iš kitų, kame yra jūsų vertė ir kodėl rinktis verta jus. Paprastai tariant, vertės vartotojui sukūrimas – tai, už ką klientai yra pasirengę mokėti.
Išgryninto USP/UVP teiginio pavyzdys: „FreeMotion“ sporto klubas – revoliucija sporto industrijoje, kur kasdienis žmogaus judėjimas tampa malonumu be įtampos, streso ar traumų sukelto skausmo. Išgryninus šio sporto klubo žinutę, per 6 mėn. pajamos padidėjo 40%, o pelningumas 62%. Sėkmės istoriją galite rasti čia. Žinutė aiškiai nurodo, kad sporto klubas išsiskiria iš kitų savo orientacija į auditoriją, patiriančią fizinius skausmus, kurių ir padeda atsikratyti.
Dar vienas išgryninto prisistatymo pavyzdys: TISSU by E&N dizaino namai – aukščiausios kokybės prabanga ir jaukumas namų interjere, sukurtas išskirtinėms asmenybėms. Nemažą dalį verslo pardavimų sudaro sėdmaišiai, bet, ir pagal žinutę, ir pagal kainą, ir pagal pačius produktus jų niekaip nesumaišysite su Pušku pušku prekinio ženklo produkcija. Žinutė akivaizdžiai nusako auditoriją, į kurią orientuoti prekės ženklo produktai: tai brangesni, bet išskirtiniai ir aukštesnės kokybės produktai tiems, kas nori išsiskirti iš daugumos.
Kaip kurti USP/UVP?
Išmokite susikurti savo USP/UVP žinutę, kuri kiekvieną dieną primins jums kas esate, kas jūsų tikslinė auditorija ir kuo išsiskiriate iš konkurentų. Šia žinute turite sutikti savo klientus internetiniame tinklalapyje, socialiniame profilyje ir kitose komunikacijos priemonėse.
Pradžiai turite gerai žinoti ir suprasti:
– kas yra Jūsų klientai, konkurentai?
– koks yra Jūsų išskirtinumas?
USP/UVP kūrimo procesas
Kad būtų lengviau suprasti, remsimės minėtos „FreeMotion“ sporto klubo istorijos pavyzdžiu. Procesas apima atsakymus į konkrečius klausimus ir vienos žinutės formuluotės išgryninimą į teiginį.
1 Klausimas: Koks Jūsų verslo pavadinimas?
-FreeMotion.
2. Klausimas: Kokioje industrijoje dirbate?
-Sporto.
3. Klausimas: Kaip Jūsų produktas ar paslauga padeda Jūsų klientams (5 arba mažiau žodžių. Jie turi nesikartoti su Jūsų konkurentų teiginiais)?
-Funkcinis treniravimas – dirba viso kūno raumenys, stabilizatoriai, fizinis judėjimas be įtampos, streso ar traumos sukelto skausmo.
4. Klausimas: Nusakykite 2 žodžiais – kokiomis vertybėmis vadovaujasi Jūsų verslas (tai taip pat neturi būti panašu į konkurentų verslo vertybes)?
-Trenerių dėmesingumas, pratimų technikos mokymas („Žinau, kaip ir kodėl“).
5. Klausimas: Kaip jūsų klientai turėtų atsiliepti apie jus?
-Tai vienintelis sporto klubas, kuris realiai rūpinasi sveikata, ne tik kūno grožiu ir gera savijauta.
Iš visų atsakymų dėliojame kiek įmanoma trumpesnę žinutę-prisistatymą, kuris ir atskleistų, kas jūs ir kokios jūsų vertybės bei vertė jūsų klientui.