RAIBEC » Pardavimai » Kodėl podkastus verta įtraukti į rinkodaros strategiją ir kaip jie padeda skatinti pardavimus

Kodėl podkastus verta įtraukti į rinkodaros strategiją ir kaip jie padeda skatinti pardavimus

Kaip podkastai skatina pardavimus

Autorius

Paskelbta

Tinklalaidė, arba kitaip podkastas (angl. Podcast), – tai garsinis tinklaraštis. Klausytis jos yra paprasta ir patogu. Vartotojai ne visada spėja perskaityti ar pamatyti norimą žinią ar laidą, todėl podkastų populiarumas pasaulyje ir Lietuvoje vis auga. Tinklalaidės palaipsniui tampa vertinga marketingo strategijos dalimi.

Vis dėlto, kūrėjams įvertinti tinklalaidės poveikį, auditorijos pasiekiamumą, įpročius nebuvo taip lengva. Neseniai Google pasiūlė įrankį „Google Podcast”, kuris suteikia galimybę išsamiau pažvelgti į vartotojų elgesį ir tinklalaidžių vartojimą.

Apie podkastus arba tinklalaides

Pradžiai, peržvelkime šiek tiek informacijos apie pačias tinklalaides. 

  • Pasaulyje jos populiarios jau nuo 2004 metų, tuo tarpu Lietuvoje profesionaliai jos pradėtos kurti 2017 m. Pirmoji, save finansiškai išlaikanti, lietuviška tinklalaidė – „Nyla”. Klausytojų patogumui, platus lietuviškų podkastų spektras kaupiamas www.podcasts.lt. Ir nors galbūt iki šiol galvojote, kad Lietuvoje tai nėra taip populiariu, nustebsite pamatę tiek tinklalaidžių, tiek kūrėjų kiekį.
  • Tinklalaidžių privalumų – ne vienas. Pirmiausia, jų patogu klausyti bet kur, sportuojant, esant spūstyse, keliaujant, besisukant namuose ar tiesiog laisvalaikiu. Antra, tiek savo turiniu, tiek auditorija jos labai įvairios ir gali būti dokumentinės, mokomosios, visuomeninėmis temomis, humoristinės. Trečiasis privalumas, kad jūs kontroliuojate savo mėgstamų laidų klausymo laiką, trukmę, bei laisvai renkatės temą.
  • Tinklalaidės – alternatyva radijo ar televizijos laidoms. Tinklalaidžių formatas laisvesnis ir jas kuria tiek savo sričių specialistai, tiek mėgėjai. Populiariausi podkastai yra interviu arba pasakojimo formos. Didelių prekinių ženklų („eBay”, „General Electric”, „Netflix”) sprendimas investuoti į tinklalaides sufleruoja šios tendencijos augimą.
  • Šiuo metu tinklalaidžių dažniausiai klausoma, naudojant mobiliuosius įrenginius. Populiariausios programėlės perklausai – Apple Podcast, Spotify ir Google Podcasts, arba klausytojai gali tiesiog jų klausytis, susiradus juos interneto naršyklėje

Pati „Google Podcasts” programėlė 2020 kovo mėn. buvo atnaujinta taip, kad galėtų pasiūlyti tinklalaides pagal jūsų pomėgius, patikusias laidas ir sinchronizuos jūsų duomenis tarp visų naudojamų įrenginių. Plačiau apie atnaujinimus galite skaityti čia.

Kuo podkastai vertingi rinkodarai

Žmonės ieško įvairių būdų įprasminti savo laisvą laiką. Tinklalaidės padeda tai padaryti keliaujant automobiliu, sportuojant, pakeliui į darbą. Tinklalaidės tampa smulkiojo ar vidutinio verslo marketingo strategijos dalimi ir gali netiesiogiai skatinti jūsų pardavimus. 

  • Potencialūs klientai jūsų klauso. Dalindamiesi savo, kaip ekspertų, patirtimi bei įžvalgomis, ne tik stiprinate savo poziciją, tačiau ir tampate naudingi klientams. Klausytojams įvertinus jūsų profesionalumą, patikimumą, didėja tikimybė, kad užmegsite verslo ryšius su savo auditorija.
  • Skatinate klientų lojalumą. Podkastas vertingas verslams, kurių klientai linkę blaškytis. Išlaikydami klientų susidomėjimą, dalindamiesi savo patirtimi, jūs įtvirtinate savo pozicijas, nuolat palaikote ryšį su klientu. Tai leidžia klientui įvertinti, kodėl verta grįžti būtent pas jus. 
  • Didesnė klientų pasiekiamumo tikimybė. Vartotojų dienotvarkės įtemptos, o audio turinį į jas įtraukti paprasčiau, nei tekstinį ar video. 
  • Podkastai gali prisidėti prie netiesioginių pardavimų. Įvertinę jūsų kompetenciją, klausytojai gali pradėti domėtis ne tik tiesioginėmis jūsų paslaugomis, konsultacijomis, bet ir jūsų knygomis ar galimybe jus pakviesti kaip mokymų vedėją ar pan. 
  • Podkastai gali būti ir tiesiogiai pelningi. Atsižvelgiant į atsisiuntimų skaičių, galimos įvairios partnerystės, apmokamos reklaminės pauzės, komisiniai mokesčiai už reklamuojamus produktus, kas tiesiogiai prisideda prie pajamų augimo. 
  • Nebūtina plėsti marketingo biudžetą. Norint įrašyti tinklalaidę bei nusprendus ją patiems redaguoti ir leisti, jums nebūtinos didelės papildomos išlaidos. Tokiu atveju jums pakanka mikrofono bei progamėlės įrašymui.

Kaip įrašyti

Tinklalaidę įrašyti gana paprasta. Aktuali tema, įdomus pašnekovas, programėlė išmaniajame telefone – ir jūs jau pasiruošę. Programėlės „Anchor”, „Speaker Podcast Studio” – skirtos įrašyti, tvarkyti garso įrašus, transliuoti juos realiu laiku. Šios programėlės taip pat suteikia galimybę prie tinklalaidžių prijungti kitus žmones, papildyti fonine muzika ar pridėti papildomų garsų.

Kaip vertinti

Suprasti, kaip tinklalaidė pasiekė auditoriją ir analizuoti duomenis, iki šiol reikėjo daugiau laiko. Spotify yra sukūrę įrankį podcastų analizei, kuris leidžia stebėti perklausų ir atsisiuntimų skaičių, epizodų perklausų rezultatus, unikalių klausytojų, sekėjų skaičius, bei klausytojų demografinius duomenis. Tai padeda kūrėjams, rinkodaros specialistams pagal gautus duomenis teikti įžvalgas, vertinti tinklalaidžių temų aktualumą.

Dar vienas tinklalaidžių valdymo įrankis, skirtas rinkodaros specialistams, – BCast.

Šio įrankio pagrindinės funkcijos – tinklalaidžių priegloba (angl. hosting), viešinimas, duomenų analizė. Įrankis sukurtas rinkodaros specialistų darbo palengvinimui, klausytojų virsmui į klientus, prenumeratorius. Įrankis suteikia galimybę klausytojams išsyk užsisakyti podkasto prenumeratą, be klaidžiojimų po tinklalapius (angl. Auto Opt-in), lengvai įterpti reklamines pauzes laidos pradžioje ar pabaigoje. Taip pat yra papildoma tinklalaidės turinio transkribavimo (garsinės medžiagos pavertimo tekstu) funkcija, kurios pagalba lengvai savo podkastą paversite blogo įrašu. Plačiau apie šio įrankio galimybes galite sužinoti čia, o patį įrankį įsigyti galite čia.

Tinklalaidžių analizė rinkodaros specialistas tampa dar našesnė ir veiksmingesnė. Google pasiūlė įrankį, Google Podcast Manager, kuris suteikia galimybę tinklalaidžių kūrėjams ne tik įvertinti kiek tiksliai minučių jų laida buvo perklausyta, bet ir naujos, papildomos informacijos, padėsiančios adaptuoti savo turinį. Tam, kad galėtumėte analizuoti duomenis, turėsite patvirtinti RSS sklaidos kanalo tinklalaidės nuosavybės teisę. Kaip tai padaryti, galite skaityti čia

Kuo rinkodaros specialistams naudingas Google Podcast Manager

Įrankis padės analizuoti per Google Podcasts platformą klausomų tinklalaidžių duomenis, pvz.: Google Podcasts programėlės, Google Home ar Google paieškos sistemoje, kuri šiai dienai yra populiariausias įrankis paieškai.

Google Podcast Manager duomenų analizės įrankis bus tobulinamas ir dar papildomas funkcionalumu, o šiai dienai:

  • Jis suteikia galimybę giliau pažvelgti į klausytojų įsitraukimą. Vis labiau auga vartotojų nepakantumas jiems vertės neturinčiam turiniui. Analizuodami tinklalaidžių duomenis, Jūs matysite tinklalaidės ar konkretaus epizodo perklausų skaičių, segmento perklausų skaičių, kiekvieno epizodo perklausą procentais. Tai padės nustatyti, kurios podkasto dalys mažiau įtraukia klausytojus, ar įvertinti temos skaidymo į kelias dalis galimybę. 
  • Įgalina duomenis eksportuoti ir juos panaudoti kituose analitiniuose įrankiuose. Analizuojant kelių rinkodaros kanalų veiksmingumą, tai tampa aktualia funkcija. 
  • Matysite įrenginių, naudotų klausymui procentinę statistiką. Pavyzdžiui, matysite kiek klausytojų tinklalaidžių klauso per mobiliuosius įrenginius, planšetes, stacionariuosius kompiuterius ar išmaniąsias garso kolonėles. Taip tinklalaidžių kūrėjai galės greičiau prisitaikyti prie besikeičiančio klausytojų elgesio. Jeigu daugiausiai klausytojų naudojasi mobiliaisiais, galbūt verta kurti trumpesnį, kelyje klausomą, turinį. Jeigu didžioji dalis jūsų klauso per išmaniąsias garso kolonėles, galbūt verta pritaikyti turinį taip, kad jis būtų draugiškas šeimai, ar kad būtų galima klausyti platesniame rate.

Rinkodaros strategijas būtina įvertinti. Analizuojant duomenis priimami statistika bei duomenimis paremti sprendimai, kuriamas vertingas turinys, daromos išvados, apie skirtingų reklamos formų įtaką pardavimams. Augant poreikiui klausytis tinklalaidžių, vis svarbiau taps pateikti vartotojui jo poreikius atitinkantį turinį. Podkastų duomenų analizė, norint vystyti pardavimus, taps neatsiejama.


Apie autorius

RAIBEC
RAIBEC
Svetainės administratorius
Mes remiame

RAIBEC | Be efficient online
J. Urbšio g. 3, 35190 Panevėžys
[email protected]
+370 614 14199

© 2022 – RAIBEC | Be efficient online – skaitmeninė rinkodara. Visos teisės saugomos.