Youtube vaizdo reklama – daugiausiai pasipriešinimo sulaukiantis pasiūlymas. Kalbant apie vaizdo reklamą, didžioji dalis verslo atstovų nepatogiai jaučiasi, dėl vyraujančios nuostatos, jog ši priemonė būtinai reikalauja didelių išlaidų bei papildomų paslaugų (vaizdo redagavimo, titravimo ir pan.).
Vaizdo reklama YouTube kanale yra visai kitokia, nei televizijoje ar kitur. Išlaidos, laiko sąnaudos šiai reklamos formai gali būti nedidelės, o nauda verslui ir auditorijos pasiekiamumas tiesiog stebinantis ir vis dar auga.
Reaguojant į pandemijos sukeltus rinkos pokyčius Lietuvoje, dalis verslų įvertino vaizdo reklamos privalumus. Trumpai peržvelkime kelis pavyzdžius, kuriems parengėme ir montavome vaizdo reklamą.
YouTube reklamos įtaką pardavimams vertinti reikėtų pagal konkrečius duomenis – reklamuojant prekinį ženklą, stebėti, kaip kinta (didėja, mažėja) prekinio ženklo paieškos Google, lyginant analogiškus laikotarpius, lyginti pardavimus, pagal konkretų prekės ženklo raktažodį. (Nuoroda plačiau į pačius keisus su laiku, o čia paminėti)
Muresta.lt. Rezultatai, procesas.
Vaizdo reklamai įmonė panaudojo turimą video filmuką.
Rezultatai
Rodiklių augimas nebuvo staigus, tačiau gerėjantys rezultatai visuose kanaluose aiškiai parodė video kampanijų įtaką. Augo organinis įmonės tinklalapio srautas, didėjo Muresta prekinio ženklo žinomumas ir stiprėjo domėjimasis matytais konkrečiais prekiniais ženklais.
Lyginant rezultatus, buvo vertinama konkrečių prekinių ženklų paieška Google sistemoje, pardavimų rezultatai, vertinant analogiškus laikotarpius.
Po video reklamos aktyvavimo, 2020 m. balandžio-gegužės mėn., lyginant su analogišku 2019 m. laikotarpiu, bendros e-prekybos pajamos kilo 126%, pardavimai augo 3 kartus, o perkančių svetainės lankytojų skaičius 50%. Augimas išlieka net ir atšaukus karantiną.
Procesas
Vaizdo medžiagą reklaminiam klipui įmonė parengė savais resursais. Paruošėme reklaminę kampaniją YouTube kanale – dvejų mėnesių laikotarpyje konkrečioms auditorijoms buvo rodomi įvairių prekinių ženklų reklamos filmukai.
Pigiausiosdalys.lt Rezultatai, procesas.
Reklaminis vaizdo klipas buvo paruoštas pagal turimus vaizdo filmukus. Medžiaga buvo adaptuota, įgarsinta, papildyta grafiniais elementais. Paruošta YouTube kampanija.
Rezultatai
Ankstesnis mėnuo sezoniškai aktyvus ir stiprus, taigi radikaliai pakelti rodiklius, kurie ir taip buvo geri – sunku. Pigiausiosdalys.lt atveju, pardavimų rezultatai, ROAS buvo geri, tačiau klientui norėjosi išmėginti e-prekybos vystymo, žinomumo didinimo būdus. Per sąlyginai trumpą laikotarpį iki karantino sąlygų sušvelninimo buvo stebimas lengvas rezultatų kitimas. Vertinimui buvo peržiūrimi analogiški 2019 ir 2020 metų laikotarpiai. Situacija nepasikeitė radikaliai, tačiau sustiprėjo statistiškai silpnas prekybinis mėnuo. Šios, klientui naujos, priemonės išmėginimas 9% padidino pajamas, 6% prisidėjo prie bendrų pardavimų ir 1,6% pagerino ROAS.
Procesas
Nors karantino metu situacija nebuvo bloga, galimybės rinkoje pakito. Neįprastos aplinkybės skatina ieškoti ir kitokių sprendimų. E-prekybos vystymui, žinomumo didinimui buvo pasirinktas didelių investicijų nereikalaujantis YouTube vaizdo reklamos formatas. “Pigiausiosdalys.lt” video reklamos paskirtis – skleidžiama žinia apie projektą. Tikslinė auditorija – vartotojai, besidomintys automobilių detalėmis ar vietomis, kur jas įsigyti. Informacija ir žinutė vartotojams jau buvo matyta anksčiau.
BnP Finance. Rezultatai, procesas.
Vaizdo medžiagą reklaminiam klipui įmonė parengė savais resursais. Paruošėme reklaminę kampaniją YouTube kanale.
Rezultatai
Per dvi savaites, vertinant analogiškus praėjusių metų laikotarpius, vaizdo reklamos kampanija 51% užaugino išduodamų paskolų atsakingiems klientams skaičių. Pajamos augo 52%, o rodiklių analizė parodė, kad srauto kokybė išaugo 70%.
Procesas
Taikėme Bumper Ads video formatą (trumpas reklaminis video) naudojant 2 skirtingus video.
YouTube – vienas populiariausių ir didžiausią srautą turintis tinklalapis, kupinas įvairiausių vaizdo įrašų. Pasak įvairių tyrimų, šią paieškos sistemą per dieną aplanko apie 30 mln. pasaulio lankytojų, per dieną peržiūrima apie 50 mln. įvairių vaizdo įrašų ir video reklamos.
YouTube Lietuvoje
Remiantis KANTAR tyrimų bendrovės atliktais tyrimais:
- Pagal auditorijos pasiekiamumą Lietuvoje, tai antras kanalas, po televizijos. 18-24 metų auditorijai – tai pirmasis pasirinkimas, o 25-39 metų auditorija laiką YouTube ir TV skiria santykiu 50/50.
- Lyginant su televizijos reklamomis Lietuvoje, YouTube reklamos pasiekia 24% daugiau auditorijos.
- Lietuvoje vartotojai dažniausiai YouTube naršo, ieškodami laisvalaikio, mokomojo turinio ar priimant apsipirkimo sprendimus.
- ¾ vartotojų Lietuvoje Youtube naudoja kaip informacijos šaltinį, prieš apsispręsdami pirkti.
YouTube pasaulyje
Kad suprasti YouTube įtaką, peržvelkime kai kuriuos faktus apie šią paieškos sistemą.
- Per mėnesį Youtube apsilanko apie 2/3 pasaulio gyventojų, vidutinė peržiūrų trukmė apie 40 minučių. Čia dalinamasi mokomuoju, pramoginiu, patariamuoju ir kitokiu vaizdo turiniu. Žinoma, ten yra ir reklamos vaizdo įrašų.
- Tai antra pagal dydį paieškos sistema, po Google, ir ji vis auga.
- Youtube turi vietines tinklalapio versijas daugiau nei 88 šalyse ir verčiama į 76 kalbas.
- Plati auditorija – daugiausiai amžiaus grupėje nuo 18 iki 49 metų, tiek vyrai, tiek moterys, įvairaus išsilavinimo, įvairaus pajamų lygio.
- Tyrimai rodo, kad tikimybė vaizdo turiniu pasiekti savo auditoriją 12 kartų didesnė, nei sudominti perskaityti tekstą. Vaizdo turinys taip pat įsisąmoninimas ir suvokiamas daug greičiau. Vaizdo turinys žadina daug didesnį emocinį atsaką, nei bet kuri kita reklamos forma.
YouTube privalumai
Peržvelgus šiuos faktus, išryškėja Youtube privalumai.
- Per kelias vertingas akimirkas Youtube įgalina pasiekti potencialią auditoriją, daugiau nei pusę vartotojų. pasiekiant jų mobiliuosiuose įrenginiuose.
- Pasiekiamas labai platus auditorijos spektras. Remiantis KANTAR tyrimais, norint pasiekti tą patį kiekį auditorijos trumpuoju laikotarpiu Lietuvoje, kaip ir YouTube, reikėtų užsakyti reklamą bent dviejuose televizijos kanaluose. Televizija negarantuoja 100% auditorijos pasiekiamumo. YouTube auditorija parenkama pagal pomėgius ir kitus veiksnius.
- Vartotojams lengviau jus rasti Google paieškos tinkle, kadangi Google vaizdinį turinį laiko vertingu vartotojui. Tikriausiai pastebėjote, kad paieškos sistemoje, vaizdo įrašai pateikiami gana aukštai.
- Tai – puiki galimybė prekiniams ženklams pasireikšti kūrybiškai bei stebėti savo vaizdo reklamų efektyvumą. YouTube suteikia (prisiregistravusiems nariams) galimybę peržvelgti populiariausius vaizdelius, mėgstamų reklamų topus, įžvalgas.
- Vyrauja nuomonė, kad YouTube reklama labiau žinomumo auginimui tinkanti priemonė. Tai nėra tiesa, yra nemažai atvejų, kuomet reklama YouTube kanale padeda parduoti bei vystyti pardavimus ir trumpuoju laikotarpiu.
- O svarbiausia – video sukūrimui nebūtini dideli kaštai.
Pagrindinis klausimas, verslo atstovams sukuriantis nepatogumo jausmą, prabilus apie vaizdo reklamą, yra kaina. Youtube vaizdo reklamai, priklausomai nuo jūsų pageidavimų, nebūtinos didelės investicijos. Vaizdo filmukui gali būti panaudoti jau jūsų turima reklaminė medžiaga, reklaminiai klipai, juos atitinkamai pritaikant, įgarsinant ar titruojant.
Filmuojant patiems, nebūtina ir brangi įranga, užtenka kokybiško išmaniojo įrenginio ir gero apšvietimo. YouTube rasite net ir patarimų, kaip tai padaryti. Taip pat galima parengti grafinių vaizdų reklamą su subtitrais ar įgarsinimu.
COVID-19 pandemijos laikotarpiu, YouTube pasiūlė naują išeitį smulkiems verslams – YouTube Video Builder. Tai – nemokamas, beta versijos įrankis, kuris padės jums sukurti 6 arba 15 s video iš statinių vaizdų, logotipo, teksto, pasirenkant įvairius išdėstymo bei spalvų pasirinkimus. Šis įrankis vertingas verslams, kurie pradeda vaizdo reklamą nuo nulio, be jokio biudžeto ar specifinių žinių. Vienintelis reikalavimas – reikia pateikti prašymą naudotis, sistemai patvirtinus, atsiunčiamas el. laiškas ir galite naudotis. Norint paskelbti sukurtą įrašą, yra reikalingas Youtube kanalas, į kurį ir publikuojamas video.
Peržvelgus įvairius statistinius duomenis pasaulyje ir Lietuvoje, galime matyti, kad YouTube reklama iš kitų reklamos formų išsiskiria savo praktiškais įkainiais ir paprastu reklaminės kampanijos biudžeto valdymu. Nėra griežtų, minimalių investicijų, nes iš esmės mokama už tai, kiek sulaukiama peržiūrų. Žmonės sprendžia, kas yra populiaru. Kita pridėtinė vertė – reklamos kampanijų efektyvumas. Reklama pasiekia konkrečią auditoriją, ką galime pastebėti ir iš analizuotų reklaminių kampanijų pavyzdžių. Trečiasis pliusas – lengvas auditorijos įsitraukimo matavimas, stebėjimas. Ir svarbiausia, kad YouTube vaizdo reklamos kaštai – nebūtinai dideli, o rezultatai dažnai kalba patys už save.