RAIBEC » Reklama » Kaip pasirinkti socialinius tinklus klientų paieškai

Kaip pasirinkti socialinius tinklus klientų paieškai

Socialiniai tinklai klientų paieškai

Autorius

Paskelbta

Socialinių tinklų svarba gyvenime, versle nuolat auga. Remiantis 2019 m. „Hootsuite“ statistika, apie 59 proc. Lietuvos gyventojų yra aktyvūs socialinių tinklų vartotojai. Jų skaičius per metus augo 6,5 procento. Tendencijos kiek kinta, tačiau jų svarba neginčijama.

Kiekvienas socialinis tinklas turi savo auditoriją, skirtingai tenkina jos poreikius ir atitinkamai gali būti vertingas. Nedalyvauti socialiniuose tinkluose ir neišnaudoti jų galimybių šiais laikais gali būti prilyginama slėpynėms nuo klientų.

Šiai dienai, tam tikruose socialiniuose tinkluose žmogus vidutiniškai per dieną praleidžia apie 40 minučių. Socialiniai tinklai verslui suteikia galimybę padidinti savo žinomumą, pristatyti savo prekes ar paslaugas, pasiekti plačią auditoriją, netiesiogiai, o galbūt ir tiesiogiai prisidėti prie pardavimų.

Pagrindiniai privalumai

Geresnis klientų aptarnavimas. Bendravimas su klientu komentarų, atsiliepimų, klausimų-atsakymų forma vertingas abiems pusėms. Klientui sudarote atitinkamą įspūdį apie save, padedate jiems apsispręsti. Verslui – socialiniai tinklai prisideda prie žinomumo, klientų galimybės greičiau skleisti gerą žodį.

Mažesnės išlaidos. Taip, kai kurie socialiniai kanalai reklamai reikalauja investicijų, tačiau registracija juose, vizualinio identiteto kūrimas – nemokamas. Tradiciniai reklamos kanalai (laikraščiai, reklamos stendai, televizija) reikalauja nemažų investicijų ir kai kuriais atvejais užleidžia savo pozicijas kitoms priemonės, priklausomai nuo jūsų auditorijos. Socialinių tinklų teikiama galimybe, pateikti pagrindinę informaciją apie save, tikrai verta pasinaudoti (kontaktai, nuotraukos, vaizdinė informacija), o kartais ir pasidžiaugti pasiekimais srityje ar vykdomomis akcijomis.

Kokybiškesni klientų paieškos rezultatai. Šiuolaikinis žmogus, ieškodamas informacijos, krypsta į paieškos sistemas ir socialinius tinklus. Neradęs verslo socialiniame tinkle, vartotojas gali susidaryti nuomonę, jog verslas nebevykdo savo veiklos, yra nepatikrintas ar nesaugus, ar tiesiog „nuklysti” pas konkurentus, kurie matomi soc. erdvėje. Paieškos varikliams taip pat lengviau rasti verslą, jeigu jis egzistuoja ir socialinėje erdvėje, o tai, vėlgi, prisideda prie verslo žinomumo.

Namų darbai prieš atsirandant socialiniuose tinkluose

Pirmas žingsnis plėtojant sėkmingą komunikaciją socialiniuose tinkluose turi būti kruopštus planavimas ir strategijos sudėliojimas.

Reikia turėti aiškų veiksmų ir veiklos planą, kuriame žinote atsakymus į šiuos klausimus: 

1) kokias problemas ar klausimus norėtumėte išspręsti, būdami socialiniame tinkle; kokių tikslų norite pasiekti?

2) kaip tas problemas spręsite arba sieksite užsibrėžtų tikslų; kitaip sakant, ką ten veiksite?

3) į kokią auditoriją yra orientuoti jūsų tikslai ir problemų sprendimai?

4) kodėl ten turite daryti tai, ką sugalvojote? 

5) ar tai, ką darysite, duos naudos, bus įdomu jūsų auditorijai?

6) ar galėsite ir mokėsite tai daryti patys, ar reikės kažką samdyti; darant patiems: ar užteks laiko gilintis į besikeičiančias technologijas, vartotojus ir adaptuotis prie besikeičiančios aplinkos ir kiek jums patiems tai kainuos; darbus perleidžiant kitiems: kiek jums tai kainuos, kiek papildomai reikės skirti laiko ir būti įsitraukusiems į projektą?

7) koks auditorijos dydis ir galimas rezultatas (poveikis)?

8) ar įdėtos pastangos sukurs adekvačią ar didesnę vertę? 

9) kokios galimos krizės, nuostoliai, netekimai ir kaip tai suvaldysite?

Visi šie klausimai ir atsakymai į juos turi atsidurti socialinio tinklo komunikacijos strategijoje. Stategijoje taip pat turi būti aiškiai numatyta:

  1. bendravimo su vartotoju tonas, grafinė stilistika, identitetas; 
  2. reagavimas: kas reaguoja ir per kiek laiko reaguoja į klientų laiškus, pranešimus; 
  3. KPI (angl. Key Performance Indicator) sistema: kaip bus matuojamos bei vertinamos pastangos; kokiu periodiškumu, kada bus aptariami rezultatai, taktiniai veiksmai ir strategijos atnaujinimai.

Kuris socialinis tinklas tinka

Ne visi kanalai tinkami. Priklausomai nuo auditorijos, reikėtų apgalvotai pasirinkti ir socialinį tinklą, ir turinį, kurį jame pateiksite visuomenei.

Facebook

Socialinis tinklas „Facebook“ neabejotinai vis dar išlaiko lyderio poziciją – statistika rodo, kad juo naudojasi pusė Europos. Ir nors vis dažniau pasigirsta kritikos šiam socialiniam tinklui, „Facebook“ paskyrą turėti tikrai verta. Šioje paskyroje ypatingą dėmesį reikėtų skirti turiniui – jis turi būti aktualus auditorijai, kurios dėmesį siekiama pritraukti.

Draugystė, šeima, įvykiai, naujienos – šio tinklo raktiniai žodžiai. Ten, kur jūsų verslas siejamas su šiais raktiniais žodžiais, galite atitinkamai naudoti šį tinklą. Šis tinklas naudojamas santykiams palaikyti. Labiau naudojamas maisto, šeimos, tėvystės, žinomų žmonių, pomėgių tematikomis. „Facebook“ pasieksite daugiau bet kurio amžiaus grupės auditorijos negu bet kuriame kitame socialiniame tinkle.

Kokią strategiją pasirinkti jau egzistuojančioms el. parduotuvėms, galite skaityti čia.

Skaičiuojama, kad „Facebook“ turi 1,6 mln. aktyvių vartotojų, iš kurių 54 proc. sudaro moterys ir 46 proc. vyrai. Kol kas tai vis dar populiariausias socialinis tinklas Lietuvoje, o artimiausias jo konkurentas yra „Instagram“, turintis 630 tūkst. aktyvių vartotojų.

Instagram

„Instagram“ labiausiai tinka ne pelno siekiančioms organizacijoms su stipriu vizualiniu turiniu. Verslas, turintis ar galintis sukurti stiprų vizualinį turinį, naudoja šį socialinį tinklą. Sričių pavyzdžiai būtų: meno muziejai, kirpyklos, makiažo ir manikiūro salonai, maistas, sportas, meno dirbiniai. Šis socialinis tinklas tinka vizualiniam įkvėpimui, istorijų pasakojimui per vizualiką ir yra naudojamas plačiai per visas auditorijos grupes, išskyrus vyresnius kaip 65 metų vartotojus.

Pinterest

„Pinterest“ yra skirtas mokymams, edukacijai, įkvėpimui, instrukcijoms, pateikiant informaciją per vizualinę medžiagą. Jeigu „Instagram“ pasakoja apie tai, kas įvyko, tai „Pinterest“ pasakoja, kaip tai įvyko, kaip pasidaryti, ką padaryti. Dauguma auditorijos šiuo tinklu naudojasi išmaniaisiais įrenginiais. Pomėgiai, stilius, grožis, mada, dekoras, dizainas yra šio tinklo raktiniai žodžiai.

Snapchat

„Snapchat“ didžioji auditorijos dalis yra paaugliai ir jaunimas. Šis tinklas naudojamas pasakoti istorijoms, palaikyti ryšiams tarp draugų ir šeimos narių.

Kaip pasirinkti?

Kiekvienam socialiniam tinklui yra sava tematika, sava auditorija ir informacijos pateikimo būdas. Įvertinkite, kokį turinį turite arba galite sukurti, ir pagal tai veikite viename ar kitame tinkle. Lengviausias gerosios praktikos įvertinimo būdas – raskite savo produktų konkurentus. Analizuokite, kuriam geriausiai sekasi, ir tuomet patikrinkite, kaip ir kokius socialinius tinklus jis išnaudoja. Tikimybė, kad ir jūs pasirinksite tiksliau bus daug didesnė.

Kad ir kaip aktualu būti socialinėje erdvėje, buvimas joje negali būti „tuščias” ar betikslis. Norint sėkmingai komunikuoti su klientais kiekvienas prekių ženklas turi gerai apgalvoti, kur daugiausiai savo laiko praleidžia potencialus jo klientas, kas bus komunikuojama, koks komunikacijos tikslas, ir kokią vertę ji kuria jums ir jūsų klientams.

Apie kitas reklamos priemones internete plačiau:

Reklama internete: kaip išsirinkti tinkamiausias priemones?

10 geriausiai veikiančių rinkodaros taktikų


Apie autorius

RAIBEC
RAIBEC
Svetainės administratorius
Mes remiame

RAIBEC | Be efficient online
J. Urbšio g. 3, 35190 Panevėžys
[email protected]
+370 614 14199

© 2022 – RAIBEC | Be efficient online – skaitmeninė rinkodara. Visos teisės saugomos.