Tai, kad tinkamai pasirinktos rinkodaros priemonės yra reikalingos sėkmingai verslo veiklai bei plėtrai, ko gero, niekas neabejoja. Tačiau šiuolaikinės rinkodaros taktikos bei metodai kinta žaibišku greičiu ir pasivyti visas tendencijas tampa iššūkiu net profesionalams, o ką jau kalbėti apie ką tik į verslo pasaulį įžengusias mažąsias įmones, kurios, beje, bent jau veiklos pradžioje neretai net nemato reikalo investuoti į rinkodarą.
Dažniau išnaudokite galimybes
Nors smulkusis verslas dažniau turi prabangą naudotis lankstumu ir galimybe procesus įgyvendinti arba juos keisti kur kas greičiau nei dideli verslai, deja, ne visi verslai tinkamai tą išnaudoja. Smulkiajam verslui kelios dienos ar keli mėnesiai negautų pajamų arba perteklinių išlaidų virsta bankrotu. Didelis verslas dažnai veikia tiesiog iš inercijos. Smulkusis verslas čia turi pranašumų: instinktas išgyventi, troškimas geriau gyventi ir greitis. Išmokite tuo pasinaudoti.
Ateitis yra duomenyse: statistika – būtinybė
Skaitmena jau nebe ateitis, ji jau yra mūsų dabartis ir ateityje jos reikšmė tik didės. Šiandien dar negalima suasmeninti TV ar radijo reklamos konkrečiam vartotojui, bet niekas neabejoja, kad ateityje tai bus įmanoma, tik klausimas – kada? Todėl visiems ir visada sakau, kad šiais laikais pirmiausia yra duomenys, statistika, kuri yra ne prabanga, o būtinybė. Įmonėms bus sunku išsilaikyti ir plėstis, jei jos neturės pakankamų, kokybiškų, tinkamų, rinkodaros veiksmus ir rezultatą atspindinčių, duomenų.
Tiesa, reikia turėti omenyje, kad smulkiajam verslui duomenų rinkimas užtruks kur kas ilgiau negu stambiajam. Didieji verslai jau po mėnesio gali turėti pakankamai duomenų, kad priimtų jais pagrįstus rinkodaros sprendimus, o smulkiajam verslui surinkti tuos pačius duomenų kiekius gali prireikti metų ar net kelerių. Todėl kuo anksčiau pasirūpinsite tinkamu jų rinkimu, tuo greičiau įgysite pranašumą, kai strateginius veiksmus galėsite pagrįsti ne asmeninėmis nuomonėmis, o realiais skaičiais, duomenimis.
„Google Analytics“ padės jums surinkti skaitmeninės rinkodaros duomenis, bet iki tinkamo jų interpretavimo reikalingos papildomos ataskaitos, grafikai, išvestiniai rodikliai. Nuo pirmos dienos tikrai nemokėsite tinkamai interpretuoti duomenų, bet kai išmoksite ir jais reikės remtis, visų pirma gali pristigti pačių duomenų, tiksliau, teisingai surinktų duomenų. Todėl susitvarkykite duomenų rinkimą, kad, atėjus laikui, turėtumėte medžiagos, leidžiančios priimti tinkamus sprendimus. Kai turėsite tinkamus duomenis, mokėsite juos interpretuoti ir vertinti, žinosite ir tendencijas, ir kokias priemones taikyti tam, kad būtumėte matomi, žinomi ir rinkodaros pastangos padėtų uždirbti didesnį pelną.
Ne tik skaitmena
Skaitmeninė rinkodara neabejotinai yra viena tų priemonių, kuri leidžia pigiai ir efektyviai pasiekti savo klientus. Ja turi naudotis ir didieji, ir smulkieji verslai.
Tiesa, skaitmeninė rinkodara labiau taikytina, kai norima pasiekti didesnę auditoriją. Smulkieji verslai kartais turi iki 50-100 klientų. Tokiu atveju neretai labiau tinka tiesioginės rinkodaros priemonės nei skaitmeninės. Nors, aišku, yra išimčių. Pavyzdžiui, tinklą „LinkedIn“ galima naudoti ir kaip tiesioginę rinkodaros priemonę susisiekti su reikiamais asmenimis.
Taigi, 10 geriausiai šiuo metu veikiančių rinkodaros taktikų:
„Google My Business“
Tai priemonė, kuriai reikia bene mažiausiai pastangų ir išmanymo. Tinkamai sutvarkyta „Google My Business“ paskyra leis verslui būti labiau matomam „Google“ paieškoje ir „Google“ žemėlapiuose.
„Facebook“
Susikurkite „Facebook“ verslo paskyrą, aprašykite siūlomus produktus bei paslaugas. Be to, „Facebook“ yra daug bendruomenių ir grupių, kurioms aktualios konkrečios prekės ir paslaugos. Pavyzdžiui, grupė „Perku, parduodu, keičiu, dovanoju“.
„Google Ads“ reklama paieškoje
Jeigu jūsų konkurentai turi stiprius tinklalapius ir gali leisti sau investuoti į tinklalapio SEO daugiau nei jūs, jums vertėtų turėti savo pagrindinių raktažodžių sąrašą ir reklamuotis pagal jį per „Google Ads“ platformą. Kas yra “Google Ads” ir kaip pradėti, esame rašę mūsų straipsnyje „Google“ reklama „žaliems“: pagrindai ir patarimai.
Nemokami testai, dovanos
Vienintelis dalykas, kurį smulkusis verslas turi neišleisdamas pinigų, tai jų pačių laikas. Sugalvokite, ką galėtumėte pasiūlyti savo potencialiems klientams nemokamai. Skelbkite konkursus prizams laimėti savo „Facebook“ profilyje, „Facebook“ grupėse, „Google Ads“ reklamoje ir kituose šaltiniuose. „Facebook“ vartotojų prašykite nurodyti savo draugus, kuriems būtų naudingos jūsų dovanos.
Partnerystė su kitais verslais
Suvienykite jėgas su kitais verslais, kurie nėra jūsų tiesioginiai konkurentai, bet jų prekės, produktai yra susiję ir gali būti siūlomi kartu. Dalyvaukite asociacijose ir renginiuose, kuriuose galite sutikti tokių partnerių ar savo potencialių klientų.
Publikacijos skelbimų portaluose
Dėkite savo skelbimus su pasiūlymais ir dovanomis į skelbimų portalus, tokius kaip „Skelbiu.lt“ ar „Paslaugos.lt“. Sutvarkykite savo paskyras ir skelbimus katalogų portaluose (pavyzdžiui, „Rekvizitai.lt“, „Alio.lt“, „Info.lt“).
Skelbimai laikraščiuose
Jeigu jūsų auditorija yra 55 metų ir vyresnė, vadinasi, ji dar yra tradicinių laikraščių skaitytoja. Verta išnaudoti skelbimų skiltis.
Tiesioginė rinkodara
Jeigu klientų skaičius yra nedidelis ir visus juos galite pasiekti telefonu arba el. paštu, taip ir darykite. Paprasčiausias būdas – pakelti telefono ragelį ir paskambinti potencialiam klientui arba parašyti jam el. laišką.
Darbuotojų skatinimas
Jūsų darbuotojai taip pat mieliau prisidės prie pardavimų, jeigu skatinsite juos tai daryti ir atlyginsite už rezultatą.
Rekomendacijos – reklama iš lūpų į lūpas
Prašykite rekomendacijų iš savo klientų, kontaktų, kam galite pasiūlyti savo paslaugas.