Dinamiška, sparčiai besikeičianti ir konkurencinga rinka reikalauja ne tik kokybiško produkto ar paslaugos, bet ir tikslingos, duomenimis grįstos skaitmeninės strategijos, kuri padėtų pasiekti savo tikslus. Tačiau norėdami augti ir plėstis, verslai privalo ne tik investuoti į strategijas, bet ir nuosekliai sekti jų efektyvumą išsikeliant tikslingus KPI rodiklius (angl. Key Performance Indicators).
Deja, nesunku pastebėti, jog dalis įmonių vis dar praleidžia šį esminį žingsnį. Vietoj to, jos pasikliauja intuicija ir spėjimais, o tai ilgainiui gali virsti rimta problema, kuri trukdys verslo tikslų įgyvendinimui.
Kas yra KPI ir kodėl jie tokie svarbūs?
Pagrindiniai veiklos rodikliai (KPI) – tai kiekybiniai matavimai, padedantys įvertinti, kaip efektyviai verslas pasiekia savo strateginius tikslus. Skirtingoms nišoms, veikloms yra svarbūs skirtingi KPI rodikliai. Pavyzdžiui, e-komercijos verslai dažnai remiasi tokiais rodikliais kaip konversija, vidutinis užsakymo dydis ar klientų išlaikymo rodiklis. Tuo tarpu SaaS (programinės įrangos kaip paslaugos) verslai vertina prenumeratorių augimą, aktyvių vartotojų skaičių ir kitus specifinius duomenis.
Sekant savo KPI galima pamatyti, kaip progresuojate, kaip pasiekiami užsibrėžti tikslai. Taip pat, nesunku identifikuoti savo strategijos stipriąsias bei silpnąsias puses. Tuo tarpu, verslai, neturintys aiškios KPI stebėjimo sistemos, dažniausiai negali suprasti ir įvertinti realių savo rezultatų, tai neleidžia optimizuoti skaitmeninės rinkodaros veiksmų strategijos ir žinoti į kokias strategijas geriausia investuoti biudžetą.
Kuo rizikuojate jei nenusistatote ir nesekate skaitmeninės rinkodaros KPI?
- Netikslingas reklamos biudžeto paskirstymas
Verslai, kurie neturi aiškių KPI, neretai leidžia lėšas reklamai, nesuvokdami investicijų grąžos (ROI) ar naudos iš skirtingų reklamos kanalų. Jei įmonė neseka, kaip skirtingos kampanijos paveikia pardavimus ar kitus tikslus, yra tikimybė, jog biudžeto lėšos skiriamos mažiau efektyviems kanalams, tuo tarpu potencialūs, aukštą grąžą duodantys kanalai gali likti neišnaudoti. - Neoptimizuotas klientų kelias (customer journey)
Neturint KPI, sudėtinga suprasti, kur klientas prarandamas. Svarbu žinoti, ar tai įvyksta naršymo svetainėje metu, ar mokėjimo puslapyje, o galbūt problema kyla kur kas ankščiau. Sekdami KPI, galime įvertinti ir optimizuoti kiekvieną kelio etapą – nuo pirmojo susidūrimo su prekės ženklu iki tol kol klientas tampa lojaliu. - Nepavykęs klientų išlaikymas
Klientų išlaikymas yra vienas iš svarbiausių KPI, kurį praleidžia daug verslų, ypač besivystančių. Ilgalaikės strategijos be nuolatinio KPI sekimo dažniausiai pritraukia klientus, bet nesugeba jų išlaikyti. Taip neatsiperka investicija į įgytą klientą, turite nuolat ieškoti naujų klientų ir netausojate savo biudžeto. - Nepavyksta identifikuoti problemų ir jų laiku išspręsti
Sekant KPI galima greitai identifikuoti problemas, tokias kaip prastėjantys pardavimai ar sumažėjęs svetainės lankomumas. Nesiimant veiksmų laiku, kyla rizika, jog problema taps nevaldoma, ją ištaisyti bus daug sunkiau.
Raibec požiūris į KPI ir duomenų analizę
Mes vadovaujamės nuostata, jog KPI yra skaitmeninės strategijos pagrindas. Kiekvieną kampaniją pradedame nuo klientų tikslų analizės ir KPI identifikavimo. Mūsų patirtis leido atrinkti rodiklius, padedančius efektyviai valdyti ir vystyti verslą internete, todėl viską sudėjome į vieną 3D KPI internetinių pardavimų verslo valdymo sistemą..
Ši 3D KPI sistema leidžia matyti ir sekti, kaip yra vykdomi SEO, CRO, el. pašto rinkodaros darbai. Be to, joje galima aiškiai matyti Google Ads, Meta ar kitos reklamos prisideda prie pardavimų augimo. Pačioje KPI stebėjimo sistemoje rasite panelę, kurioje daugiau kaip 100 skirtingų parametrų ir virš 800 rodiklių.
Kaip pradėti sekti KPI?
Jeigu dar neturite įdiegtos KPI stebėjimo sistemos, pradėkite nuo šių žingsnių:
- Nustatykite savo tikslus – Ką norite pasiekti per tam tikrą laiką? Pavyzdžiui, padidinti pardavimus ar pagerinti klientų išlaikymą.
- Pasirinkite tinkamus KPI – Rinkitės KPI, kurie tiesiogiai atspindi jūsų tikslus. Svarbu, kad rodikliai būtų lengvai matuojami ir turėtų aiškius siekiamus skaičius.
- Naudokite įrankius – Google Analytics, Facebook Insights ir kiti įrankiai gali padėti stebėti ir analizuoti KPI.
- Nuolat vertinkite ir tobulinkite – KPI nėra statiški, tad reguliariai peržiūrėkite rezultatus, analizuokite ir, jei reikia, adaptuokite strategiją.
Jei turite klausimų dėl savo skaitmeninės rinkodaros KPI rodiklių, o galbūt jūsų pasirinkta strategija nebekuria pridėtinės vertės ir jūsų verslo pardavimai stagnuoja, kviečiame susisiekti su mumis ir aptarti augimo perspektyvas bei galimybes.
Susisiekite pildydami užklausos formą, kurią rasite čia.