RAIBEC » Reklama internete » Ką verta žinoti apie skaitmeninės rinkodaros pokyčius 2020

Ką verta žinoti apie skaitmeninės rinkodaros pokyčius 2020

Kas keičiasi skaitmeninėje rinkodaroje 2020

Autorius

Paskelbta

Internetas jau tapo neatsiejama mūsų gyvenimo dalimi. Rinkodara ir komunikacija internete padeda tiek žmonėms, tiek verslams greitesnėje paieškoje, ar tai būtų norima prekė, ar tai būtų potencialus klientas. 

Skaitmeninė rinkodara – bene daugiausiai matuojamas rinkodaros tipas, kuris leidžia aiškiai pamatuoti, kas veiksminga, o kas ne. 100% visiems veikiančio sprendimo nėra, todėl šioje srityje svarbu individualūs sprendimai bei nuolatinis jų vertinimas. Skaitmeninėje erdvėje, kaip ir gyvenime, pokyčiai vyksta nuolat. Trumpai apžvelkime, ką verta įsidėmėti apie skaitmeninės rinkodaros naujienas.

Pamatas išlikęs – kruopštus pasiruošimas

Smulkiajam ir vidutiniam verslui pagrindinės rinkodaros teorijos tikrai nepakito. Prieš pradedant skaitmeninę komunikaciją, reikia gerai pažinti savo konkurentus, aiškiai suprasti savo stiprybes jų atžvilgiu, savo auditoriją ir jos poreikius. 

Vartotojams pasirinkimų internete – gausu. Potencialūs klientai gali atkeliauti įvairiais skaitmeniniais kanalais, tačiau tam, kad jie įsigytų jūsų prekę ar paslaugą, reikia būti sprendimu jų problemoms. Įmonės dažnai taiko kelias strategijas, naudojasi keliais skaitmeninės rinkodaros kanalais. Atrasti individualiai veiksmingas nišas visuomet yra galimybių. Svarbu aiškiai suprasti ir nepamiršti, kas yra jūsų potencialus klientas.

Verslas retai įvertina, kaip svarbu turėti komunikacinę žinutę, aiškiai išskiriančią jį iš konkurentų, apibrėžiant auditorija. Išskirdami save iš konkurentų, verslo atstovai dažniausiai teigia: „geresnė kaina“, „geresnė kokybė“, „didesnis dėmesys klientams“, „operatyvumas“. Konkretus ir aiškus pagrindimas šiems atsakymas – retas atvejis. Svarbu žinoti ir pažinti savo konkurentus tam, kad suprastumėte, kaip ir kuo esate konkurencingi, ir kokį sprendimą vartotojo problemoms siūlote. Išgryninta komunikacinė žinutė – pozicionavimo teiginys – turi atskleisti visus jūsų privalumus, išskirtinumą iš kitų ir potencialius jūsų klientus vienu sakiniu. Kaip teisingai sukurti pozicionavimo teiginį, skaitykite čia.

Kuo aiškesnė konkurencinė situacija, verslo stiprybės ir verslo vertė klientams, tuo didesnis yra potencialas.

Visos sritys žengia pirmyn

Skaitmeninės rinkodaros kanalai, priemonės vystosi sparčiai ir šiai dienai daug kur pasitelkiamas dirbtinis intelektas bei kompiuterių gebėjimas savarankiškai mokytis. Atsižvelgiant į tai, žmonių žinias būtina atnaujinti, norint taikyti naujas strategijas, dirbti su naujais technologiniais sprendimais ir nuolat besikeičiančia vartotojų elgsena. Reklaminės kampanijos, ruoštos prieš metus – jau neveiksmingos. Daugeliu atvejų reikia keisti, naujai ruošti reklaminių kampanijų struktūras, komunikacijos ir darbo principus.

Beveik visos reklamos formos skaitmeninėje erdvėje tapo veiksmingesnės, spartesnės, tikslesnės auditorijos atžvilgiu. Socialiniuose tinkluose vyksta savotiškas persiskirstymas – vis daugiau vartotojų įsitraukia į socialinius tinklus, naudoja kelis kanalus, todėl pasiekti juos tampa lengviau. 

Norint greitai adaptuotis prie paklausos, verslui reikia pasiruošti įvaldyti daugiau nei vieną kanalą, o tam reikia didesnių pastangų ir išlaidų, daugiau gerų specialistų, kuriuos ruošti galite pradėti jau šiandien.

Kurį kanalą pasirinkti

Plačiai naudojami kanalai yra „Google“ paieška, „YouTube“, socialiniai tinklai. B2B sektoriuje „LinkedIn” kanalas jau senokai yra lyderis, sparčiai auga ir populiarėja, nors Lietuvos rinkoje kol kas turi ribotas galimybes. „Facebook“, „Instagram“ taip pat labai populiarūs tam tikrose auditorijose bei patrauklūs verslams, kurie prekiauja produktais. Kuris socialinis tinklas tinkamiausias jums ir kaip tinkamai jame komunikuoti, galite skaityti čia.

Kruopščiai nagrinėjant veiksmus, gali paaiškėti, kad reikšmingiausias rinkoje „Google“ kanalas nebūtinai bus efektyviausias tam tikroms priemonėms ar konkrečiam verslui. Pavyzdžiui, smulkesnės organizacijos nedidelėmis sąnaudomis gali puikiai įvaldyti el. pašto rinkodarą, užuot besiblaškiusios tarp penkių didelių konkurentų „Google“ paieškoje.

„YouTube“ kanalas šiai dienai sulaukia daug vartotojų dėmesio. Juo galima pasiekti tokią didelę auditoriją, kokios nepasiekia nė viena televizija Lietuvoje. Šis kanalas reikšmingas tuo, kad reklamos kaina dėl mažos konkurencijos kol kas yra žema, o pasiekiama auditorija yra didelė. Ir nors vaizdo klipas vertinamas kaip brangi investicija, visada yra paprastesnių sprendimų nei gyvi personažai ar aktoriai.

Laikui bėgant, bus vis sudėtingiau atsakyti į klausimą, koks kanalas labiausiai tiktų įmonei konkrečiu metu. Kanalų skaičius ir pasirinkimo galimybės didėja. Be to, vartotojas savo pirkimo kelyje su produktu susiduria ne viename kanale, dalyvauja keliuose, todėl priskirti nuopelnų tik vienam nereikėtų. Svarbu jau šiandien galvoti apie kompleksinius sprendimus. Plačiau apie vartotojo pirkimo kelio etapus galite skaityti čia.

Autentiškas ir įtraukiantis turinys

Vaizdinė komunikacija yra stipresnė nei tekstinė, tačiau ne visada tekstą galima taip pat tiksliai perduoti vaizdu. Taupantiems laiką, skubantiems ar vizualą vertinantiems labiau nei tekstą, vaizdas bus vertingesnis. Lakią vaizduotę turinčiam vartotojui tekstas gali būti įtaigesnis nei savitu stiliumi pasižyminčio dizainerio ar fotografo pateiktas vaizdas. Šiuolaikinė auditorija skeptiškai vertina neautentišką ar „pardaviminį” turinį. Tokio turinio vis dar yra ir jis, pagal paskirtį, buvo kuriamas ne vartotojams, o paieškos sistemoms. Jeigu toks turinys pateikiamas vartotojams, tai – nežinojimo klaida. Vartotojams kuriamas turinys turi būti įdomus, naudingas, lengvai ir greitai suvokiamas, jeigu norite, kad būtų įsimintas.

Technologinė pažanga didina visuomenės polinkį viską daryti paprasčiau. Jeigu yra galimybė, komunikuokite vaizdais, nepamiršdami, kad tie patys vaizdai gali būti skirtingai interpretuojami ir suprantami.

Kritiškas veiksmingumo vertinimas

Komunikacijos, rezultatų vertinimo, reklamos kampanijų efektyvumo nustatymo pagrindas yra tinkamai parametrizuotas „Google Analytics“. Jeigu šis įrankis sutvarkytas bent pakankamai gerai, tai tikrai turėsite priemonę, padedančią atrasti tinkamus strateginius sprendimus. Tinkama matavimo ir vertinimo sistema nukreips, kuria kryptimi judėti toliau, ką daryti, plėtojant verslą, padės priimti ne emocinius, o duomenimis grįstus sprendimus. Dažnai verslai turi tai, kas jiems veiksminga. Klausimas – kaip atrasti ir kitas gerai veikiančias priemones bei jų derinius, ar kaip gauti daugiau klientų, auginti pardavimus. 

Matavimo sistema leis įvertinti, kiek priemonės yra veiksmingos. Svarbu nepamiršti, kad reikia ne tik tinkamai skaityti rezultatus, vertinti, o ir suprasti savo sėkmes ir nesėkmes, kad iš jų būtų galima išmokti daugiau.

Skaitmeninės rinkodaros priemonių paskirtis visuomet yra padėti verslui vystytis ir augti. Vertingos srities inovacijos veikia tuomet, kai verslas žino savo poziciją rinkoje, geba prisitaikyti prie besikeičiančių priemonių, vartotojų poreikių ir kintančių bendravimo su klientu būdų.


Apie autorius

RAIBEC
RAIBEC
Svetainės administratorius
Mes remiame

RAIBEC | Be efficient online
J. Urbšio g. 3, 35190 Panevėžys
[email protected]
+370 614 14199

© 2022 – RAIBEC | Be efficient online – skaitmeninė rinkodara. Visos teisės saugomos.